July 2013

mountain trip.

30. july 2013 at 19:20 | Dainn |  little photo moments
Tento predĺžený víkend som strávila v Tatrách spolu s mojou rodinou a ďalšími siedmimi rodinami, takže nás tam bolo naozaj veľa (myslím, okolo tridsať určite). Zhrnula by som vám tu nejako priebeh, pretože som bola prvýkrát v Tatrách a páčilo sa mi tam. Vzniklo mnoho, mnoho fotiek, no ja som tu dala tie najzákladnejšie alebo najkrajšie, čo sa mi podarilo vyfotiť. Takže v piatok sme prišli na miesto, kde sme mali bývať. Rodiny sa mali rozdeliť do dvoch veľkých domov. My sme ostali v tom našom základnom stane, kde sme sa stretávali večer a úplne som sa zamilovala do našej izby, najmä do knižnice s knihami (ktoré som nemala čas čítať) a do obrovskej vane, na ktorú nie som ani tak veľmi zvyknutá. Prišli sme asi okolo obeda a vybrali sme sa na Štrbské pleso, kde to bolo vážne prekársne. Plťky a kačky vyzerali úchvatne a taktiež to celé okolie.

Po výdatnom spánku, sme v sobotu vstávali skoro, aby sme šli na dlšiu, celodennú túru. Vybrali sme sa na Skalnaté pleso, kde som sa ja osobne dostala lanovkou, pretože som to chcela vyskúšať (niektorí sa štverali pešo vrátane môjho brata). Keď sme dorazili na to pleso a všetci sa počkali, začal sa môj veľký výstup na moju prvú horu. Vyliezli sme na horu menom Svišťvka, kde viedla strmá skalnatá cesta a myslela som si, že som prekonala samú seba, no keď som videla ako strmo sa druhou stranou ešte len pôjde a ešte k tomu po daždi, mala som dosť. S bratovou pomocou som to celé zvládla, takisto aj strmé skaly s reťazami. Chvíľami som mala pocit, že to ani neprežijem, keď som pri zlaňovaní narazila na útes. Chválabohu objavila sa mi na kolene len malá, síce tmavá modrina. Keď sme zišli z hory, prešli sme k Zelenému plesu, kde to bolo prekrásne taktiež. Sadli sme si v kolice, kde sme si dali guľáš a kofolu na oddych. Potom sme museli obísť celú horu dookola, aby sme sa dostali späť domov. Prešli sme 44 kilometrov, čo je pre mňa vážne veľa, ale som rada, že som to zvládla a dostala sa až na tú horu, z kade bol prekrásny výhľad.

V nedeľu sme si chceli dať nejakú oddychovú túru a tak sme sa vybrali k vodopádom s názvom Skok, čo mi znelo dosť tragicky, avšak boli úžasné. Cesta bola rozhodne kratšia a menej náročná, takže sa mi šlo lepšie a stíhala som aj debatovať. Myslím, že fotky s vodopádom sú tie najkrajšie, pretože to vyzeralo naozaj čarovne. Večer po návrate sme mali debatný krúžok o filmoch, hercoch, čo bolo dokonalé, pretože som konečne našla niekoho, kto pozná veľa filmov a vyzná sa v tom. Všetci tam boli úžasní, aj keď sme mali menčí organizačný chaos. V pondelok na obed sme sa vybrali domov. Teraz pridám fotky, ktoré som upravila a ku každej pridám menší komentár.

'nádherný výhľad zo Skalnatého plesa, bála som sa, že to na fotke nebude vidno, no naživo to bolo čarokrásne'

donnie darko.

23. july 2013 at 18:26 | Dainn |  films
Dátum pozrenia: 23. júl 2013, utorok

Obsah filmu: Niekto by si mohol myslieť, že Donnie Darko je typický puberťák. Lenže Donnie je sklamaný chlapec, trpiaci víziami o obrovskom králikovi, ktorý sa ho snaží dostať pod svoj ​​zničujúci vplyv. Aby tomu zabránil, dopustí sa činov, ktoré ho privedú až na psychoterapiu. Prežije ťažkosti stredoškolského života i lásky a unikne bizarnej smrti, ktorá mu hrozí pri páde motoru z lietadla. Donnie bojuje so svojimi démonmi, v prenesenom i skutočnom slova zmysle, a prežíva príbehy, súvisiace s putovaním v čase, s fundamentalistických guru, osudom i machináciami s vesmírom.

Môj názor na film: Tento film som si stiahla kvôli tomu, že som naň počula dobré recenzie a Felix ho taktiež dosť odporúčal, citujem "it's genius movie, I'm still thinking about that and it's like aaah..", to ma zaujalo natoľko aby som si ten film stiahla spolu s titulkami. Keďže som čítala, že je to psychologický film, už len do tohto som sa zamilovala, pretože milujem ako by môj ocko povedal psychiatriu! Keď som film pozerala, veľa vecí mi nedávalo zmysel, ale stále mi to prišlo geniálne, ako to mohol niekto vymyslieť? Ten paralélny vesmír a psychické problémy boli na zamyslenie, pretože ja sa rada zamýšľam nad takýmito vecami. Na konci sa všetko rozuzlilo, ale myslím, že som tomu stále aj tak nepochopila, mala som z toho zmiešané pocity, no napriek tomu by som povedala: it's really genius movie, I just can't breathe.. 10/10 (kto ho videl a nepochopil, tak nižšie vám nechám text skopírovaný z knihy Roberty Sparrow - "Filozofia cestovania v čase" , ktorá bola vo filme a je to tam úžasne vysvetlené, čo sa vlastne dialo, kto nevidel nečítať - SPOILER) alebo ak to nechcete vidieť a chcete sa nad niečím zamyslieť, kľudne kliknite ďalej

the forbidden fruit tastes better.

18. july 2013 at 14:48 | Dainn |  theme of the week
Konečne som sa dokopala k tomu napísať článok na tému týždňa, keďže mám už aj anglický blog, kde pridávam častejšie a tento blog mi ostal len na moje úžasné myšlienky, tak to musím nejak využiť. Práve na tému zakázané ovocie som v poslednej dobe napísala článok len sama pre seba, pretože mi tá téma prišla veľmi zaujímavá a celkom aktuálna. Keď som uvidela, že je to aj téma týždňa, rozhodla som sa ho zverejniť s menšími úpravami.

Zakázané ovocie bude pre ľudí vždy viac lákavé. Neviem či je to vedecky potvrdené (čo pravdepodobne nie), ale vždy bude ľudí lákať to, čo je zakázané. Ako príklad by som dala drogu ako je marihuana. Tu na Slovensku je zakázaná, ale zdá sa mi, že aj 12-ročné dievčatá ju pri tom oskúšali a nechcú to pre to, že im to robí dobre alebo, že sa uvoľnia, ale pre ten adrenalín. Čo sa týka Holandska, kde sa marihuana legálne predáva, tam ju skoro vôbec nikto nekupuje. Čakali by ste takéto kaviarne plné zhulených ľudí, ale väčšinou tam chodia len turisti zo zvedavosti, pretože práve v ich krajine je to zakázané. Podľa mňa to Holandania vyriešili dobre, pretože to pre ľudí prestalo byť zaujímavé, keď to predsa len začalo byť legálne. Preto som toho názoru, že ak si niečo zakážeš, budeš to chceť viac než čokoľvek na svete. Možno netúžiš práve po tom, čo je zakázané, ale chceš to len kvôli tomu, že ti niekto alebo ty sám si si povedal, že nemôžeš a ako sa vraví všetko je možné, aj porušovať zákazy. summer tag

be a charity suporter.

13. july 2013 at 19:44 | Dainn |  my thoughts
Ako som už mnohokrát spomínala, sledujem jedného lets playera menom Pewdiepie. Prednedávnom dosiahol 10 000 000 odberateľov a ako česť tomu sa rozhodolzapojiť do water campaign, ktorá zabezpečí čistú vodu pre ľudí, ktorú ju nemajú. Jeho cieľ je vyzbierať 250,000 dolárov, čo je síce veľké číslo, ale táto kampaň existuje ešte len 1 deň a už sa vyzbieralo 85,000 dolárov. Som na nás pyšná a vlastne na všetkých ľudí, čo prispeli (článok na EN blogu)

"Hey and thanks for visiting my Charity: Water campaign. Hitting 10,000,000 subscribers means so much to me. In honor of that, I wanted to find something really cool that we could all do to celebrate, and I can't think of any better way to do that than working together to raise money for this awesome cause. 100% of everything we raise will directly fund water projects. And when those projects are finished, charity: water will send each person who donates proof in pictures and GPS coordinates, so we can see the actual people and communities we all helped out.. read more"

working hard.

11. july 2013 at 19:26 | Dainn |  journal
Momentálne pracujem na svojom novom anglickom blogu (áno ten starý som zrušila). Dostala som totiž iný nápad. Na tento nový blog písaný po anglicky budem väčšinou pridávať fotky, inšpirácie, ale aj niečo o mne a podobne. Bude písaný po anglicky, aby som sa zlepšila v tomto mojom oblúbenom cudzom jazyku a taktiež, aby ho mohlo čítať predsa len viac čitateľov. Tento blog si samozrejme ponechám, pretože písať takéto vycibrené a dlhé súvetia by som v angličtine proste nedokázala. Som zvedavá, či ma to vôbec bude baviť a či to niekto bude čítať (resp. sa na to aspoň pozerať). Design a prvý článok je už hotový, ale zatiaľ ho tu ešte nezverejním (možno neskôr). Horný baner je z nového blogu, zaujal vás?

Čo sa týka mojich prázdnin, práve som sa vrátila z Hažína, kde som bola za rodinou a bolo nám fajn. No dnes už začalo liať a tak mám zas po nálade, pretože sa poriadne nikde nedá ísť, aj keď ja by som šla aj za hocákého počasia (veď ma už poznáte), len niektorí ľudia sú na to asi príliš fajnoví. Zajtra sa chystám do kina (Hangover 3) a cez víkend dúfam už budem behať po vonku s priateľmi, snáď aspoň nejaké to počasie výjde, pretože som si toho predvčerom nakúpila vážne veľa (dvoje tenisky, sandále, dvoje šaty) a som z toho všetkého nadšená a pripravená na nosenie.

favourite youtubers.

5. july 2013 at 15:40 | Dainn |  my loves
Keďže v poslednej dobe som uchvátená svetom youtube, rozhodla som sa sem pridať mojich 3 obľúbených youtuberov, pričom o jednom už určite viete, pretože som ho v článku spomínala. instagram ~ twitter ~ ask.fm
Ako som písala, o prvom určite viete, je to Pewdiepie, ktorého som už spomínala v inom článku. Kto stále nevie o koho sa jedná - je to švéd menom Felix, ktorý natáča lets playe (v inom slova zmysle, natáča seba ako hraje hry). Keďže aj ja som niekedy menší závislák na hrách, hneď som si ho obľúbila aj na základe toho, že je to úžasný človek. Nie je len vtipný, ale v mnohých ohľadoch aj dosť inšpirujúci. Totálne ma inšpiroval tým ako sám sa dostal na youtube a tak si splnil svoj detský sen. Síce sa dostal na úžasnú a významnú univerzitu, ale to nebolo to, čo v živote chcel robiť a tak z nudy začal točiť videá. Vyplatilo sa mu to a youtube sa stal jeho prácou a je viac než šťastný so svojou broarmy, ktorej počet čoskoro dosiahne 10 000 000, je to vážne neuveriteľné. Ako sám vraví "life is too short to focus on things you don't like"...
Ďalším youtuberom, ktorého sledujem je ironicky jeho partnerka Marzia. Je to dievča z Talianska, ktoré ma zaujalo jej dokonalým štýlom a sladkým hlasom. Samozrejme objavila som ju cez Pewdieho a hneď som si ju zamilovala :3 Aj ten príbeh ako sa spoznali a podobne a ako sa k sebe neskutočne hodia. Momentálne spolu žijú v Anglicku, snáď im to vydrží poriadne dlho. Ale teraz späť k veci. Jej štýl sa mi ohromne páči už len kvôli tomu, pretože je tak rozkošný niečo ako vintage a podobne. Je mi inšpiráciou a závidím jej to veľké cestovanie, ona toho precestovala vážne veľa.
A nakoniec pridávam posledného youtubera, ktorého som objavila cez Marziu (všetko sa pomaličky prepája a dáva to zmysel) a tým je Bunny Meyer. Je to skvelá youtuberka, ktorú som objavila len vážne prednedávnom. Robí skvelé tutoriály a iné videá, pričom je vždy úžasná a vtipná. Vždy ma vie pobaviť a taktiež inšpirovať, aj keď práve ja nie som ten typ alebo štýl, ktorý ona propaguje, no každopádne to obdivujem. SASSY GIRL

sickness & holiday plans.

4. july 2013 at 11:37 | Dainn |  journal
Znova som zmenila design, pretože ten pred tým bol príliš nudný a nekreatívny. Tento je taktiež, ale je to viac na môj štýl. Tieto obrázky ste mohli už vidieť asi miliónkrát v mojich článkoch, ale stále sa mi páčia, takže som ich použila aj tento raz. Čo sa týka mojich prázdnin, nevyzerá to bohvieako, pretože som opäť chorá -,- Cez víkend som behala vonku (konečne šťastná a bez choroby). V pondelok som mala meniny, takže som bola vonku od jednej poobede do jedenástej večer (áno, takto vyzerá môj bežný deň cez prázdniny). A v utorok bol svetový deň UFA, čo znamená, že som si splnila ďalšiu položku z môjho before i die zoznamu. Bola som s kamarátom kresliť UFO všade, kde sa dalo, no nakoniec sme opäť skončili na lavičke pri fontáne, kde sme strávili dve hodiny. Včera ma to už pochytilo viac a momentálne sa radšej chcem zabiť, len aby som nemusela hĺtať, pretože moje hrdlo je v jednom ohni.. Nemôžem sa ani smiať, kašľať, piť, hltať a nie to ešte jesť. Cítim sa ako na hladovke, no snáď to prejde do konca týždňa, pretože v nedeľu sa chystám do kina a potom si znova chcem užiť tie moje prázdniny. Ubehne to vážne rýchlo..

Čo sa týka mojich plánov na prázdniny, vyzerá to asi takto. Chodiť von, čítať knihy a učiť sa po švédsky (zatiaľ som nijako nepokročila kvôli škole, ale teraz cez prázdniny sa to budem snažiť napraviť). K tomu ideme asi tak na tri dni s rodinou do Tatier na chatu, kde som ešte nikdy nebola, takže si to snáď užijem, keďže mi mamka oznámila, že tam budú chlapci a dievčatá môjho veku (konečne). Zvyčajne na takýchto akciách skončím pri malých deťoch, už by sa to nemuselo opakovať. Každopádne tieto prázdniny nechcem stráviť za počítačom ako minulé... Chcem byť čo najviac na čerstvom vzduchu, čo sa mi snáď s novými kamarátmi podarí splniť. Aké sú vaše plány?